Wednesday, 7 June 2017

# katahatisapikah

TAWAR HATI




tawar hati.
dulu sayang, sekarang?
dulu rindu, sekarang?
dulu bila tiada mesti tercari - cari, sekarang?
dulu kita nampak terhegeh - hegeh tapi sekarang?

orang selalu rasa kita akan sayang dia sampai bila bila,
orang selalu rasa kita akan rindu dia selalu, setiap masa,
orang selalu rasa kita akan cari dia sampai bila bila,
orang selalu rasa kita akan terhegeh - hegeh nak kan dia sampai bila bila.

tapi
orang tu lupa yang kita hanya manusia biasa,
orang tu lupa yang kita juga ada hati,
orang tu lupa yang kita ada perasaan,
orang tu lupa yang kita pun boleh tawar hati.

bila kita dah taknak dia,
bila kita dah tak sayang dia,
bila kita dah tak rindukan dia.,
bila kita tak lagi tercari - cari dimana dia

dia datang.
dia datang cari kita,
dia datang terhegeh - hegeh menagih kasih kat kita,
dia datang tanpa rasa bersalah,
dia datang nak kan kita yang dulu.

tapi dia lupa,
dia lupa yang perasaan tu akan hilang
dia lupa yang perasaan tu tak kekal

pada saat itu,
mulalah dia menyalahkan kita
mulalah dia tuduh kita macam - macam

sampai dia lupa
dia lupa apa dia buat pada kita dulu
dia lupa macam mana dia layan kita

orang takpernah menghargai kita,
melainkan saat dia kehilangan kita,
pada saat itu, barulah dia sedar,
dia sedar yang selama ni dia perlukan kita,
ya, perlukan kita
perlukan kita untuk melepaskan bosan,
perlukan kita untuk menolong dia,
bukan mengungkit tapi menyedari kebodohan sendiri.

tapi malangnya,
saat dia sudah sedar,
hati kita sudah tawar,
sudah tawar untuk menyayangi dia,
sudah tawar untuk merindui dia,
sudah tawar untuk menerima dia.

moga dia menyedari kesilapan dia,
moga dia tidak mengulanginya lagi,
moga bahagia.......

2 comments:

  1. i can relate this right now!! sedih!! bila dah tawar hati ni memang susah kan. hmmmm.

    ReplyDelete
  2. Moga hati itu mampu diubati... Salam kenal

    ReplyDelete