Tuesday, 30 May 2017

# contest # lazada

AYAM GORENG BERSALUT OAT



 Week One Contest: Delicious Ramadhan

a. What are your favorite Iftar dishes?

hidangan yang sha suka adalah ayam goreng bersalut oat. cara nak sediakan hidangan ni mudah dan yang penting sedap! p/s ; makan ayam goreng oat dengan nasi putih panas panas pun dah sedap tau!



b. Share the recipes of the dishes 

bahan - bahan ;-
- ayam (sha suka bahagian isi)
- telur
- oat 
- minyak (untuk mengoreng)

cara - cara :-
- bersihkan ayam dan potong dadu 
- celupkan ayam ke dalam telur yang telah dipukul 
- salutkan ayam dengan oat 
- panaskan minyak dan goreng hingga menjadi kuning keemasan.
- siap! dan sediakan dihidangkan


c. What kind of products can you find on Lazada’s platform to help you prepare the dishes? 



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


pssst! korang, sekarang LAZADA tengah buat sales Marhaban Ya Ramadhan dan Riang Ria Raya (clik banner kat atas) yang kaw gila gila! rugilah kalau tak usha usha kan? kalau dah usha tu jangan lupa beli hahaha bukan senang nak ada sales sampai 90% kan?




8 comments:

  1. kalau bersalut ni blm pernah lagi cuba. kalau bersalut nestum pun sedap gakk!

    ReplyDelete
  2. Yummy .. mesti sedap ayam ni Ada crunchy2 kan

    ReplyDelete
  3. wahh sedapp ni..
    http://www.irismyra.blogspot.my

    ReplyDelete
  4. yummy...nasib baik tgk dah petang,nak buka dahhh...hahaha
    http://mama3danish.blogspot.my

    ReplyDelete
  5. sedapnya...belum dapat lagi ayam goreng paling sedap bautan sendiri, selalu tak sedapa jer huhuh

    ReplyDelete
  6. Asalam done follow ya..datang dari GA Abam

    ReplyDelete