KOSMETIK DAN PRODUK YANG BERBAHAYA - shfyqhazhr

Thursday, 13 April 2017

KOSMETIK DAN PRODUK YANG BERBAHAYA


Assalamualaikum.

sekarang ni hangat diperkatakan selain daripada harga minyak naik lagi harini adalah mengenai kosmetik yang beracun dan mempunyai merkuri yang berlebihan  kan. bukan kosmetik je tapi banyak lagi  produk yang tak berdaftar KKM yang dijual secara berleluasa.







ni cerita yang baru baru ni, sebenarnya dah lama dah dan dah banyak kali diwar war mengenai kosmetik/ ubat/minuman yang takde kkm ni tapi ramai yang tak ambil kisah. ini antara kosmetik lain/ubat/pil/minuman yang berbahaya dan tidak berdaftar









source : FACEBOOK

walaupun dah ada bukti semua ni tapi ramai lagi yang masih nak guna sebab nak kurus, nak cantik, nak putih sampai tak fikirkan apa kesan panjang semua ni. bukannya niat nak jatuhkan mana mana peniaga tapi kalau sampai membahayakan orang lain demi keuntungan sendiri? renung renungkan lah


13 comments:

  1. Hati2 lah semua. Jgn terlalu obses dengan kecantikan sampai memberi mudarat pada diri. Smlm kak ana baca satu artikel Doktor yg tulis kesan pakai produk di atas. Teruk muka pengguna tu. Yg kesian dia kata kakak dia pun pakai dan sedang pregnant.

    ReplyDelete
  2. Ramai yang tak percaya dan tetap degil nak pakai jugak.

    ReplyDelete
  3. seram aih dengan produk-produk macamni..
    JanjiKita

    ReplyDelete
  4. Takutnya, banyak sangat produk kosmetik dekat pasaran sampai tak tahu yang mana boleh guna mana tak boleh. Nasib baik tak terjebak pakai skincare ni hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna yang kat drugstore je syed hehe

      Delete
    2. Itulah tengok la kalau rajin nak pakai haha.

      Delete
  5. ramai sangat yang obses dengan produk2 nie.. tu yang boleh jual.. ada permintaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai yang obses nak cantik dalam masa 3 hari ><

      Delete
  6. that's why i prefer to use organic products like fruits, veges, flowers and leaves. Much safer.

    ReplyDelete
  7. Macam-macam produk sekarang. Huhu. Janganlah mudah percaya pada iklan. Kesannya nanti, kena tanggung sendiri. Huhu

    ReplyDelete