a daughter, a sister, a bestfriend and a princess




Nama diberi Nurul Shafyqah Azry Binti Azahar, dilahirkan pada 23 Disember 1996 di Hosp Besar Alor Setar, anak jati negeri Kedah! Mula belajar di Tadika Matang Paku pada umur 6 tahun dan meneruskan sesi persekolahan sekolah rendah di Sk Matang Paku dan menyambungkan persekolahan untuk sekolah menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Hitam dari tingkatan 1 hingga ke tingkatan 6. Semasa di tingkatan 6, saya mengambil aliran sastera dan berada di kelas ekonomi. Selepas tamat persekolahan, saya hanya mereput di rumah hampir 10 bulan disebabkan berharap dapat masuk U menerusi upu, tapi nasib tidak menyebelahi saya huhu. Saya mengambil keputusan untuk berkerja sebagai kerani disebuah kedai komputer berhampiran kawasan tempat tinggal saya. 
Saya merupakan anak sulung kepada mak dan abah saya dan saya mempunyai seorang adik lelaki yang beza umur 3 tahun dengan saya. saya tinggal bersama nenek saya sejak bayi lagi dan sehingga sekarang saya masih tinggal bersama nenek saya. abah saya merupakan seorang pemandu bosnya di sebuah syarikat di Pulau Pinang manakala mak saya merupakan seorang suri rumah sepenuh masa. Adik saya pula sedang mereput di rumah dan sambil sambil mengambil upah macam macam upah lah huhu.
Saya seorang yang kurang mesra dengan orang yang saya baru kenal tidak kiranya di laman sosial mahupun face to face. Saya hanya mempunyai beberapa orang sahaja kawan rapat dan saya tak kisah hahaha! orang selalu menganggap saya sombong disebabkan saya seorang yang tidak suka senyum sebab dia bukan kamera untuk saya senyum kat dia, tapi yelah senyum kan sedekah uhuu. The best bestfriend forever saya :- awa, leka dan nazirah. kalau nak tanya soalan bodoh dua tiga pagi pun saya akan cari diorang dan tidak lupa juga kepada faris yang selalu tenggelam timbul hahahahaha 
Saya seorang yang suka menghabiskan masa lapang saya dengan tidur dan tidur tapi semenjak saya bekerja saya rasa masa lapang saya terlalu sedikit. jadi apabila cuti saya seboleh bolehnya nak kurangkan segala aktiviti tetapi malangnya apabila cuti saya selalu busy dengan semua benda. yelah kalau nak keluar mana mana pun mestilah apabila tibanya hari cuti kan. selalunya pada hari cuti saya bercita cita untuk bangun lewat selewat lewatnya tapi malangnya apabila hari cuti saya selalu ke pasar pagi untuk membeli belah hahahaha tipu je, selalu ke pasar pagi untuk membeli stok lauk pauk untuk seminggu. walaupun apabila tiba malam dan waktu untuk saya tidur saya akan menyesal tapi itulah yang saya selalu lakukan setiap minggu.
Saya mula berblogging pada tahun 2012. pada ketika itu, saya dapat netbook 1 malaysia dan sekarang netbook tu sudah tinggal kenangan disebabkan sebab yang tidak dapat dikenal pasti. setelah netbook tersebut rosak saya terpaksa berhenti berblogging tetapi semasa kelas ICT semasa di tingkatan 5 saya selalu jugak curi curi bukak blog hehehehehehehehehehe. selepas beberapa tahun saya tinggalkan blog ini, saya kembali semula eheee. entry yang lama - lama sudah pun di draft-kan. malulah orang baca dulu dulu tu banyak pasal cinta monyet kura dan buaya je hahahaha,

Share
Tweet
Pin
Share